Türkiye'nin Yönetilen Hizmetler Haritası

Araştırma Hakkında

NGN, Türkiye pazarının Yönetilen Hizmetler alanındaki tercih ve ihtiyaçlarını ortaya koyan “Türkiye’nin Yönetilen Hizmetler Haritası” araştırmasını 2017 yılı sonunda gerçekleştirmiştir.

DataCenterDynamics ortaklığı ile hayata geçirilen araştırma 148 üst düzey BT profesyoneli ile yapılmış olup Türkiye’de Yönetilen Hizmetlerin benimsenme seviyesini, faydalarını ve sektördeki önyargıları incelemektedir.

Türkiye’de Yönetilen Hizmetler

Katılımcıların %83’ü kuruluşlarında en az bir BT operasyonu için bir Yönetilen Hizmet Sağlayıcısı ile çalıştığını belirtiyor.

Kuruluşunuz Herhangi Bir Operasyon için YHS ile Çalışıyor mu?

Halihazırda Çalışanlar 83%
Bir Yıl İçinde Çalışmayı Plananlar 4%
Uzun Vadede Çalışmayı Planlayanlar 9%
İlgilenmeyenler 4%

Hangi Yönetilen Hizmetler Kalemlerini Dışarıdan Temin Ediyorsunuz?

Saha Hizmetleri (Bakım, Tamir, İnşaat) 67%
Güvenlik Yönetimi 58%
Kurumsal Uygulama Yönetimi 54%
Veri Merkezi Yönetimi 52%
Yardım Masası Yönetimi 49%
Yedekleme Hizmetleri Yönetimi 47%
Network Yönetimi 46%

Saha Hizmetleri & Güvenlik Önde Geliyor

Anket katılımcılarının yarısından fazlası saha hizmetleri ve
güvenlik yönetimi konularında bir Yönetilen Hizmet Sağlayıcısı
ile çalıştığını belirtiyor.

Kurumlar Hangi Modelde Hizmet Alıyor?

Ankete katılanların %71’iyönetilen kapasite modeli ile

hizmet almayı tercih ediyor.

  • Hali Hazırda Kullananlar
  • 3 Yıl İçinde Kullanmayı Planlayanlar
BT Operasyonları 42%
FKM & İş Sürekliliği Hizmetleri Yönetimi 41%
Veri Merkezi Yönetimi 33%

Ankete katılanların 3 yıl içinde almayı planladığı hizmetlerin başında BT Operasyonları, FKM ve İş Sürekliliği Hizmetleri Yönetimi & Veri Merkezi Yönetimi geliyor.

Yönetilen Hizmet Kullanımı ile Hangi Avantajları Elde Etmeyi Hedefliyoruz?

İş Süreçlerinde Verimlilik Sağlama 79%
Operasyonel Risklerin Azaltılması 68%
Ops. Maliyetlerinin Düşmesi 65%
Ops. Süreçlerinin Hızlanması 61%
BT Yönetiminde Güvenilirliğin Arttırılması 58%
Personel Maliyetlerinin Düşürülmesi 54%
BT Operasyonlarının Basitleştirilmesi 42%

Yönetilen Hizmet Kullanımının Kârlılığa Etkileri

Katılımcıların %50’si Yönetilen Hizmetler’in hizmet kalitesi, operasyonel verimlilik, öngörülebilir fiyatlandırma, ölçülebilir SLA, personel maliyeti gibi açılardan kârlılığı direkt olarak etkileyeceğini düşünüyor.

Olumsuz Tutumlar, Aşılması Gereken Durumlar

Her yeni teknoloji, özellikle gömülü çalışma biçimlerine meydan okuyan

bir teknoloji, endişe kaynağı olabiliyor.

Sistem vaat ettiklerini gerçekleştirebilecek ve yatırım getirisi sağlayacak mı,

yoksa yalnızca işletmeyi yeni bir karmaşaya ve riske mi maruz bırakacak?

  • Maliyetlerin Artacağını Düşünüyorum
  • Sistemlerimi Taşımak Yeni Karmaşalar Yaratabilir
  • Kritik Verilerim İçin Yeterince Güvenli Bulmuyorum
  • Kurulu Düzeniin Kontrolünü Kaybetmek Anlamına Gelir
  • Ekiplerin Mevcut İşlerini Kaybetmesine Yada Kapsamın Daralmasına Sebep Olabilir

Ankete Katılanların;

%83

en az bir BT operasyonu için
Yönetilen Hizmet Sağlayıcısı ile
çalıştığını belirtiyor.

%79

YH ile iş süreçlerinde
verimlilik sağlamayı hedefliyor.

%50

saha hizmetleri ve
güvenlik yönetimi konularında
bir YHS ile çalışıyor.

3 Yıl

içinde almayı plandığı hizmetler: BT Operasyonları,
FKM ve İş Sürekliliği Hizmetleri Yönetimi, Veri Merkezi Yönetimi

%75

Duyarlı ve kullanıcı dostu
müşteri hizmetleri bekliyor.

  • %83

    en az bir BT operasyonu için
    Yönetilen Hizmet Sağlayıcısı ile
    çalıştığını belirtiyor.

  • %79

    YH ile iş süreçlerinde
    verimlilik sağlamayı hedefliyor.

  • %50

    saha hizmetleri ve
    güvenlik yönetimi konularında
    bir YHS ile çalışıyor.

  • 3 Yıl

    içinde almayı plandığı hizmetler: BT Operasyonları,
    FKM ve İş Sürekliliği Hizmetleri Yönetimi, Veri Merkezi Yönetimi

  • %75

    Duyarlı ve kullanıcı dostu
    müşteri hizmetleri bekliyor.