Kurumlar Yapay Zeka ile Dijitalleşiyor

Uygarlığımız başlangıcından bugüne, tüm aşamalarında insan zekasının etkisi ile ilerlemiştir. Bu ilerleme olumlu veya olumsuz süreçlerde zekanın ne amaçla kullanıldığı doğrultusunda sonuçlar vermiştir.

1950 yılında Alan Turing in düşünen makineler yaratma konusundaki makalesi ile dünya üzerinde yeni bir dönemin sessizce başladığını söylemek hiç de abartılı bir söylem olmayacak. Deep Blue ile yapılan satranç turnuvalarından, Uzay Yolu, Terminatör, vb. filmlerde Android robotları görerek büyüyen bir neslin temsilcisileri olarak, bu dönemin bir kısmına tanıklık ediyoruz.

Günümüzdeki yapay zeka (artifical intelligence) teknolojisi geçmiş yıllara kıyasla büyük ölçüde gündemimizde yar almış durumda. Ancak, yaygın olarak bilinen kullanım alanları, arama motorları, yüz tanıma sistemleri veya otonom araçlar gibi çoğumuzun aşina olduğu ancak oldukça dar bir çerçevede.

90’lı yıllardan bu yana baş döndürücü bir hızla ilerlemekte olan teknoloji dünyası, ceplerimizden evlerimize her alana ulaşmış durumda. Bunun doğal bir sonucu olarak öncelikle devasa boyutlarda veri/bilgi (big data) toplandı ve makine öğrenimi (machine learning) teknolojileri gelişmeye başladı. Büyük verinin (big data) makine öğrenimi geliştirme sürecini hızlandırması ve makineler arası iletişimin sağladığı fırsatlar ile yapay zeka otonom sistemlerin oluşmasına ön ayak oldu.

Yapay zeka yalnızca makinelerin fiziksel değişimi/devrimini değil, endüstri devriminden bu yana süregelen iş planlama, stratejiler ve karar alma süreçleri için geleceğimize büyük etkilerini işaret ediyor. Toplum üzerinde yarattığı beklenti “hayal edilenin ötesine geçmek” vaadi şeklinde olduğu için de biraz heyecanlı biraz da temkinli bakış açıları ortaya çıkıyor.

ABD ve Çin’in dev teknoloji üreticilerinin (Intel, Nvidia, Huawei, vb.) bu alanda yatırım ve araştırmalarını artırması, geleceği şekillendirme ve fırsatları kaçırmama yarışında geri kalmamak adına yapay zeka teknolojilerinin birçok diğer yeni teknoloji gibi hayatımıza baş döndürücü bir hız ile gireceğinin göstergesi olsa gerek.

Yapay zekanın kullanıldığı alanlardan biri de müşteri hizmetleri ve müşteri deneyimini artırmak. Her ne kadar şu an için düşük seviye destek talepleri için kullanılsa da ChatBots ile birçok kurum müşterilerine daha yakın ve hızlı hizmet vermek amacı ile projeler hayata geçirmiş durumda. Müşteriler için ilk kontak olma, basit soru ve ihtiyaçları karşılama, müşteriye ait geçmiş olaylar için agent’a yardımcı olma ve sipariş verme gibi birçok fonksiyonu yerine getirmesi açısından işletmeler açısından önemli hale geldi. Ayrıca müşteri sorunlarını benzer müşteriler ile karşılaştırarak sorunu adreslemek ve çözüm üretmek konusunda oldukça faydalı.

NGN olarak, yapay zeka teknolojileri konusunda tecrübeli ve yetkin kadromuz ile işletmelerin birçok iş sürecinde verimliliğini artırmak üzere projeler geliştiriyoruz. Bu amaçla veri bilimi (data science) platformları, makine öğrenme ve veri analizi çözümleri üreticileri ile güçlü iş birlikteliklerini yapmış durumdayız. Çözümlerimiz ile ürün dağıtım ve lojistik alanında rota analizi ve belirleme, depo yönetim ve ana dağıtım ve bölge dağıtım merkezi yönetimleri, finans ve e- ticaret alanında ChatBots, müşteri deneyimi ve bağlılığı, üretim ve IK alanlarında verimlilik yönetimi gibi faydalar sağlıyoruz.

Yapay zeka teknolojisi ile projelendirdiğimiz çözümlerin başında kendi bulut altyapımız olan NGN Cloud geliyor. Sanal sunucu kaynaklarının yeni müşterilere tahsis edilmesi aşamasında kullandığımız veri analizi çözümleri sayesinde, ilgili müşteri için kullanılacak fiziksel sunucunun seçimini, müşterinin ihtiyaçları ve benzer müşterilerin geçmiş kaynak kullanım verileri, vb. parametreler ile değerlendiriyoruz. Bu sayede birçok risk, sorun, bireysel hata faktörlerini ortadan kaldırarak müşterilerimize sürdürülebilir, verimli, kesintisiz hizmetler sunuyoruz.