İşletmeniz Dijitalleşti mi?

Hız ve kapsam açısından gelmiş geçmiş en büyük devrim olan, yeni bir dijital devrim dalgası dünyayı kasıp kavurmak üzeredir. Bu devrim küresel ekonomik sistemin yapısını önemli ölçüde değiştirecek. Gerçekleşen her bir köklü değişimde olduğu gibi, bu devrim de değer yaratmak için büyük fırsatlar sunmakla birlikte aynı zamanda zorlukları da beraberinde getiriyor. Buna verilen cevap ise sıkı rekabet ortamındaki bu fırsat ve zorluklardan galip çıkma veya mağlup olma oluyor.

Dijital teknolojinin itici güç olduğu medya ve perakende gibi sektörlerin aksine, enerji, ulaşım ve endüstriyel ürünler gibi süreç-odaklı sektörler; dijital teknolojilerin etkilerini henüz tam olarak göremediler.

Geleneksel bir işletme açısından dijital dönüşümle ilgili olarak en büyük zorluk, teknoloji gelişimi veya entegrasyonu değil, kurumsal kültürün ve yapının tutarlı ve bilinçli bir şekilde yeniden yapılandırılmasıdır. Günümüzde dijital bir organizasyon olabilmek için işletmeler yeni becerilere, yetenek stratejilerine ve organizasyonel kabiliyetlere ihtiyaç duymaktalar. Dijital dönüşüm ise; büyük veri ve gelişmiş analiz, hızlı prosesler, dijital içerik, altyapı yönetimi, mobil ara yüzler, dijital müşteri deneyimi, risk ve güvenlik yönetimi, ödemeler ve dijital markalama ve pazarlama gibi alanlarda beceriler gerektiriyor.

Dijital dönüşümü başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için, işletmelerin dijital açıdan oldukça yetenekli çalışanlar istihdam eden işveren pozisyonuna yükselmeleri gerekiyor. Bu amaçla:

  • Liderler vizyonu belirlemeli ve çalışanlar arasında ilham kaynağı olmayı ümit ettikleri yaklaşımları sergileyerek bir deneyleme ve işbirliği kültürü oluşturmalılar.
  • İşletmeler kendi yapılarını düzleştirmeli, kontrol alanlarını azaltmalı ve resmi olmayan bir yapı oluşturmalılar.
  • İşletmeler proje-temelli ‘‘kısa süreli iş deneyimleri’’, kişiselleştirilmiş yetenek stratejileri ile birlikte yatay ve yukarıya doğru yükselmeyi teşvik eden kariyer planları sunmalılar.
  • CEO genel vizyonu sahiplenmeli ve şekillendirmeli ve vizyonu hem şirket bünyesinde hem de şirket dışında anlaşılır bir şekilde açıklamalıdır.
  • İşletmeler mevcut liderlerin geliştirilmesine ek olarak, organizasyona yeni dijital yetenekleri dahil etmeli ve kendi bünyelerinde eğitim vermeliler.

İşletmelerin etkin dijital dönüşümü yukarıdan başlamak zorundadır. Günümüzde CEO’ların tüm üst düzey liderlik ekibinin aynı istikamette ilerlemesini ve ortak bir dil kullanmasını sağlamaları bekleniyor. CEO’dan ilham alan şirket liderleri ise mümkünse şirket bünyesinde gelişerek; müşteri odaklı, esnek ve çevik bir yaklaşım uygulayan, yatay işbirliğini teşvik eden ve bir inovasyon ortamı yaratan kurumsal kültürü kademeli olarak dönüştürürler.

NGN ve NNTC’nin İşletmenin Dijitalleştirmesi, Dijital Liderlik Gelişimi ve Tasarım Odaklı Düşünmeye ilişkin çözümleri hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.