DRaaS vs BaaS: Felaket Başladığında İki Kilit Hizmet

Kritik sistemlerdeki en ufak bir problem, operasyonel süreçlerdeki aksaklığa, önemli bir verinin kaybına ve hatta itibar kaybına kadar çok büyük zararlara mal olabilir. İşletmelerin doğal afet risklerini ve büyük ölçekli sistem hasarlarına neden olabilecek siber saldırı tehdidini azaltmak için bir kurtarma planının olması kritik öneme sahiptir. Saldırılar önemli bir maddi zarara ve hatta bir servis olarak yedeklemenin ve bir hizmet olarak olağanüstü durum kurtarmanın önemini ortaya koyan kilit süreçler için günlerce operasyonun durmasına yol açabilir. DRaaS ve BaaS: felaket başladığında iki kilit hizmet.

BaaS ve DRaaS, herhangi bir ihlal veya sistem arızası durumunda, ciddi maddi veya verimlilik kaybından kaçındığınızdan emin olacağınız için gönül rahatlığı sağlayabilir. Her iki servis seçeneğiyle de veriler bulutta korunur ve servis sağlayıcı tarafından yönetilir. Bir BaaS veya DRaaS servisi seçmeden önce, kritik verileri ve altyapıyı nasıl koruyabilecekleri arasındaki farkı anlamak önemlidir.

BaaS (Back up as a Service)

Hizmet Olarak Yedekleme modelinde, dosyalar ve veritabanları içeren öğe düzeyinde yedeklemeler gerçekleştirir. Yedekleme için seçilen öğelerin her biri son kullanıcı tarafından belirlenmiştir. Olası bir problemde, buluta yedeklenen dosyalar ve veritabanları kullanıcı tarafından kolayca geri yüklenebilir ve yeniden dağıtılabilir. BaaS çözümü, kolayca ve hızlı bir şekilde yeniden kurulabilen altyapıyı kullanan bir işletme için uygun olacaktır. Ek olarak, uygulama bakımıyla ilgilenmeyen ve yedekleme maliyetlerini minimumda tutmak isteyen bir son kullanıcı için de uygundur.

BaaS, şirketinize yedekleme yapma imkanı sağlayabilir, ancak son kullanıcı olarak yedekleme aralıklarını belirlemekten siz sorumlusunuz. Tedarikçi aynı zamanda veri tutarlılığını korumaktan ve veri restorasyonunu sağlamaktan sorumlu olacaktır. Servis sağlayıcı, uzun vadeli bir veri saklama stratejisi geliştirmek için müşterileriyle birlikte çalışmayı önerebilir.

DRaaS (Disaster Recovery as a Service)

Hizmet Olarak Olağanüstü Felaket Kurtarma, bir şirketi en kötü durum senaryosuna – tüm verilerin kaybolması veya tehlikeye girmesi – hazırlayabilir. DRaaS, esasen mevcut çevrenizin çalışan bir kopyasını sağladığından, felaket durumunda şirketinizi ve itibarını gerçekten kurtarabilir.

DRaaS, veri kurtarma yönteminde BaaS’den farklıdır. Bir kullanıcının BaaS modelinde görüldüğü gibi bir yedeklemeye dahil edilecek dosyaları ve veritabanlarını seçmesini sağlamak yerine, bir DRaaS senaryosunda yedeklemeler sunucu düzeyinde gerçekleştirilir. Bu durumda tüm ortam yedekleme kapsamına girer ve bir bütün olarak ele alınır. Bu işletim sistemleri, uygulamalar, dosya sistemleri ve mevcut yapılandırmaları içerir. Olası bir felaket durumunda, kullanıcı basitçe çoğaltılmış sunuculara yük devredecektir.

DRaaS, şirketiniz hızlı bir şekilde yeniden inşa edilemeyen karmaşık bir altyapıya sahipse veya uygulama geliştirmek için çalışıyorsanız ve herhangi bir kesinti yapılması söz konusu değilse  idealdir. Afet durumunda, DRaaS aksama süresini minimumda tutmanızı sağlar.

Her İki Servise de İhtiyacınız Var mı?

Doğru çözümü seçerken, kritik veri kaybını takiben nasıl devam edebileceğinizi düşünün. İşlemleri devam ettirmek için gerekli olan dosyaları ve veritabanlarını sistematik olarak belirlemek için tüm kaynaklara sahip misiniz?

24 saat çalışamama süresi sizin için mümkün mü, yoksa tüm altyapınızı mümkün olan en kısa sürede hemen geri yüklemeniz gerekir mi?

Sonuçta, her ikisine de sahip olan en güvenli seçeneğe karar verebilirsiniz. DRaaS, bir felaketten sonra hızlı bir şekilde iyileşmenize yardımcı olabilirken, BaaS, eDiscovery ve DRaaS’ın zorunlu olarak sunmayabileceği uyumluluk gibi gerekliliklere yardımcı olabilir. Yedekleme veya olağanüstü durum kurtarma hizmetleriyle nasıl gerçekleştirilebileceklerini daha kolay belirlemek için iş gereksinimlerinizi belirleyin.

Daha fazla bilgi almak ve işletmeniz için en uygun çözümü keşfetmek için vakit kaybetmeden  bizimle iletişime geçin.